Jak powinna wyglądać kampania marketingowa?

Billboardy, reklama TV, digital czy promocja w przestrzeni miejskiej – każde z tych narzędzi odnajdzie się w innej kampanii marketingowej. Nie zawsze spoty telewizyjne są idealnym miejscem na promocję. Marka, jeśli chce dotrzeć do swojego konsumenta, nie musi już przeznaczać jednorazowo tysięcy złotych z rocznego budżetu marketingowego. Współczesne formy aktywności im są bardziej niestandardowe tym większa szansa, że zostaną dostrzeżone. I co najważniejsze nie musi się to wiązać z dużymi kosztami.

Podstawy kampanii marketingowej

Kampania marketingowa to realizacja celów marki. Komunikację konstruuje się w taki sposób, by dotrzeć w odpowiednim momencie i we właściwym czasie do konkretnych osób. Jej największą siłą jest perswazja. Kampania wnosi coś nowego i intryguje osoby, do których jest skierowana. Aktualnie mamy do czynienia z zacieraniem granic między klasycznymi narzędziami promocji, a tymi nowoczesnymi. Bardziej zasadne jest po prostu określanie ich dopasowanymi do potrzeb marki.

Skuteczność kampanii marketingowej

Kampanię należy osadzić w realiach rynkowych. Oznacza to, że powinna uwzględniać cele, w tym między innymi wzrost sprzedaży oraz zwiększenie świadomości konsumentów. Bez tego trudno mówić o efektywnych wdrożeniach nowych SKU na rynek. Podstawą prac strategicznych jest więc wspomniany już cel, do którego dołączyć należy również cegiełkę zwaną budżetem oraz czas realizacji. W kolejnym etapie marka dookreśla grupę docelową z uwzględnieniem nie tylko wieku i płci, ale również preferencji zakupowych i zainteresowań. W tym wypadku precyzja w dookreśleniu wartości targetowych działa wyłącznie na korzyść w zasięgach dotarcia do konsumentów. Personalizacja kampanii zaowocuje szerszym zainteresowaniem i wywoła interakcję odbiorcy. Na podstawie danych ujętych w briefie marketingowym, dobiera się kanały przekazu. Tych na rynku nie brakuje. Kluczowe jest jednak dopasowanie idealnych, które pozwolą wybić przekaz i wzbudzić odzew konsumencki.

Czy będą to działania online czy offline czy może nawet standardowe ulotki – wybór należy do marki i agencji marketingowej, specjalizującej się w tego rodzaju pracach. Nie ma jednej recepty, na podstawie której układane są etapy kampanii. Każda branża jest inna. Każda marka znajduje się w specyficznej sytuacji rynkowej. Dlatego należy ją potraktować w sposób indywidualny i przygotować optymalną wyjątkową strategię.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *