Content marketing w social media nie jest niczym nowym. Był tam od zawsze, chociaż może niekoniecznie pod tą nazwą. Bez content marketingu trudno o jakiekolwiek działania w sieci. Czym więc właściwie jest content marketing w mediach społecznościowych i czy faktycznie jest aż tak ważny?
Content marketing w social media – co to takiego?
Content marketing w social media wszelkiego rodzaju działania związane z publikowana treścią w mediach społecznościowych, które mają za zadanie przyciągnąć konkretnych odbiorców. Treści te nie muszą jednak odnosić się wyłącznie do słowa pisanego. Jedne treści lepiej sprawdzą się na Facebooku a drugie na Instagramie czy Twitterze.
Zalety content marketingu w mediach społecznościowych
Dzięki content marketing w mediach społecznościowych w łatwy i szybki sposób możemy dostarczyć odbiorcom pożądanych informacji. Ożywimy ruch na naszej stronie, wzbudzimy zaciekawienie, zbudujemy autorytet własnej marki i zwiększymy zaufanie potencjalnych klientów, co z kolei przekłada się na podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Content marketing w social media to także dobra metoda na optymalizację strony i poprawę jej widoczności w wyszukiwarkach. Wszystko to jest niewątpliwie tańsze od każdej innej formy reklamy.
Content marketing w social media – dla kogo?
Wydawać by się mogło, że content marketing jest tworzony dla firm i marek, które pragną przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów. Różnego rodzaju branże bardzo chętnie korzystają z tego typu rozwiązania, jednakże content marketing w social media to także możliwość zainteresowania tym co robimy, tym o czym piszemy innych. Wiedza o tym autorzy blogów. Jeśli tylko dana tematyka zainteresuje odbiorców, to dzięki content marketing w social media bez problemu znajdą ich w sieci.
Jak tworzyć treści, aby były naprawdę skuteczne?
Treści, które zainteresują odbiorców to właśnie skuteczny content marketing w social media. Na co zwrócić uwagę tworząc je?
- Spróbujmy dowiedzieć się, kim jest grupa naszych odbiorców. Czym się zajmują, o czym najczęściej rozmawiają,
- pisz wyczerpująco, ale nie lej przysłowiowej wody,
- pisz tylko o tym, na czym naprawdę się znasz,
- bądź autentyczny,
- sprawdź, jakie słowa kluczowe pasują do tematyki, o jakiej piszesz,
- zaangażuj się w rozmowę ze swoimi odbiorcami.
Podsumowanie
Content marketing w social media to bez wątpienia możliwość zbudowania relacji z odbiorcami. To z kolei bardzo ułatwia wzbudzenie w nich zainteresowania tym, o czym piszemy a z czasem i zyskanie potencjalnych klientów. Pamiętajmy, że jest to bardzo dobra droga do wypromowania siebie, swojej firmy, usługi lub produktu.