Copywriter – zawód przyszłości?

Copywriter to zawód, który w ostatnich latach robi prawdziwą karierę. Pisanie rozmaitych tekstów, które następnie zamieszczane są w Internecie stało się zajęciem wielu osób. Dlaczego copywriting stał się tak popularny? Jakie są jego zalety i wady? O tym wszystkim przeczytacie Państwo poniżej.

Kim jest copywriter?

Jest to osoba, która zajmuje się tworzeniem rozmaitych tekstówna zamówienie. Są one wykorzystywane w rozmaitych kampaniach reklamowych, działaniach marketingowych, czy po prostu stronach internetowych. Copywriter powinien posiadać „lekkie pióro” i dosyć dużą wydajność w pisaniu. Dodatkowo osoba taka powinna posiadać rozległa wiedzę merytoryczną z wielu dziedzin, tak aby swobodnie poruszać się w tematyce.

Warunki pracy

Copywriter może pracować zarówno na pełen wymiar, jak i dodatkowo. Większość z nich należy do tej grupy. Tylko najlepsi, najbardziej kreatywni i najbardziej wydajni, mogą liczyć na stałą umowę z profesjonalną agencją marketingową i wysokie zarobki. Pozostała część pracuje jako freelancerzy, czyli w zasadzie „wolni strzelcy”. Dlatego osoby te przeważnie traktują to zajęcie jako dodatkowe, mając podpisaną umowę z innym pracodawcą. Ogromnym plusem tej pracy jest z kolei możliwość pracy zdalnej, z miejsca, które dla danej osoby w danym momencie jest dogodne.

Hands of woman searching information on the internet

Cechy dobrego copywritera

Pierwszą i najważniejszą cechą, którą musi się wykazać dobry copywriter jest kreatywność. Praca ta to nie tylko pisanie tekstów na strony internetowe. Jeśli dana osoba jest fachowcem w swoim fachu, jest zatrudniana także do napisania scenariusza spotu reklamowego czy treści baneru lub ulotki reklamowej. Kolejna cecha to lekkość pisania, która jednak musi być obwarowana takimi umiejętnościami jak dobra znajomość gramatyki, stylistyki. Liczy się także bogate, różnorodne słownictwo. Bardzo ważne jest także odpowiednie rozpoznanie potrzeb klienta, wczucie się w jego oczekiwania. Nie można nie wspomnieć też o dotrzymywaniu terminów danego zlecenia.

Jak znaleźć zlecenia?

Mimo posiadania wszystkich atrybutów opisanych powyżej, początki tej pracy mogą być trudne. Poszukiwania zleceniodawcy można rozpocząć na specjalistycznych portalach zajmujących się tymi działaniami. Ważne jest stworzenie odpowiedniego, profesjonalnego portfolio, w którym można pochwalić się dotychczasowymi pracami. Często pierwsze, pojedyncze zlecenia przeradzają się w dłuższą współpracę, jeśli dany zleceniodawca jest zadowolony, a potrzebuje na bieżąco takiego pracownika. Do tego potrzeba jednak dużej cierpliwości i determinacji ze strony copywritera.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 myśl na “Copywriter – zawód przyszłości?”

  1. Copy to zawód przyszłości, do tego nie związany z konkretnym miejscem – wystarczy komputer, Internet i będzie można pracować. To bardzo ważne w przypadku pandemii, które prawdopodobnie będą nas nachodzić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *