Czy influencer sprzedaje? Z roku na rok influencer marketing zyskuje coraz bardziej na popularności. Coraz więcej firm postanawia zacząć współpracę właśnie z twórcami internetowymi i rozpocząć ciekawą i efektywną kampanię marketingową. Jeszcze parę lat wstecz najczęściej decydowały się na to firmy z branży beauty albo fashion natomiast teraz firmy praktycznie z każdego obszaru postanawiają współpracować z influencerami.
Wszystko to dzieje się nie bez powodu, ponieważ jak pokazują badania zdecydowana większość odbiorców mocno kieruje się opiniami innych osób na temat danej firmy, a także produktów. Szczególnym uznaniem cieszą się osoby, które prowadzą działania w Internecie i dzięki nim zyskują zaufanie i sympatię swoich obserwatorów. Czy influencer sprzedaje, czy może jego rola jest zupełnie inna?
Co to jest influencer marketing?
Na samym początku warto wyjaśnić pojęcie influencer marketingu, jest to nic innego jak po prostu działania podejmowane przez przedsiębiorstwo przy współpracy z influencerem w celu promowania danego produktu lub usługi. Influencerami są osoby, które prowadzą działania w Internecie i działania te są chętnie odbierane przez obserwatorów. Przez to zyskują oni na popularności i zdobywają zaufanie obserwatorów. Można powiedzieć, że są oni liderami opinii, czyli posiadają zarówno autorytet jak i są ekspertami w konkretnej dziedzinie. Właśnie szeroka wiedza, z danego zakresu, którą dzielą się oni ze swoimi obserwatorami również daje im popularność.
Czy influencer marketing jest skuteczny?
Gdyby influencer marketing nie był skuteczny wówczas tak wiele przedsiębiorstw nie zdecydowałoby się na skorzystanie z niego, będzie on szczególnie dobrze docierał do osób młodych, które chętnie korzystają z Internetu i obserwują twórców. Dlatego też trzeba zdawać sobie sprawę, że stworzenie odpowiedniej kampanii będzie zależało też od tego czy przedsiębiorstwo zna swojego odbiorcę i wie dokładnie do kogo kieruje swoje działania. To właśnie, dlatego na samym początku trzeba dokładnie zastanowić się kim jest odbiorca docelowy i jakie są jego zainteresowania i potrzeby.
To właśnie dzięki temu firma będzie w stanie wybrać odpowiedniego twórcę, którego obserwatorzy mogą stać się potencjalną grupą docelową firmy. Tylko wtedy influencer marketing nie będzie stratą pieniędzy. Czy influencer sprzedaje? Na pewno jego działalność wpływa na sprzedaż, ponieważ odpowiednio poprowadzona może sprawić, że odbiorcy zaczną interesować się marką i jej produktami, co w konsekwencji może prowadzić do zwiększenia sprzedaży.
Czy influencer sprzedaje, a jeśli tak lepiej zdecydować się na mniej czy bardziej popularnego twórcę?
Firmy często zastanawiają się czy influencer sprzedaje? Otóż tak jak wyżej zostało to już wspomniane na pewno jego działania będą wpływały na sprzedaż przedsiębiorstwa i wszystko będzie zależało też od tego czy firma zdecyduje się wybrać influencera, który posiada większe grono odbiorców czy mniejsze, wiadomym jest, że bardziej popularny influencer będzie docierał do szerszego grona odbiorców, z drugiej jednak strony ten mniej popularny może mieć lepszą relację ze swoim odbiorcą.
Dlatego też nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, który z nich będzie lepiej wpływał na sprzedaż. Zarówno jeden jak i drugi może w bardzo efektywny sposób prowadzić swoje działania. Czy influencer sprzedaje? Na pewno pośrednio wpływa on na zwiększenie sprzedaży organizacji.
Skuteczna reklama na Instagramie
Instagram jest obecnie jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych, posiada on bardzo duże grono użytkowników. To właśnie dlatego tak chętnie jest wykorzystywany przez przedsiębiorstwa, do promocji swoich ofert. Skuteczna reklama na Instagramie, to bardzo dobry sposób na promocję. To właśnie tam można docierać do szerokiego grona odbiorców i nawiązywać z nimi relacje, a także tworzyć reklamy, które nie będą wyróżniały się od postów innych użytkowników.
Co więcej mogą oni wchodzić w interakcje z taką reklamą, to znaczy polubić ją, udostępnić bądź skomentować. Dzięki temu przedsiębiorstwo wie jakie odczucia na temat danej reklamy mają jego odbiorcy. Warto więc śledzić swoich obserwatorów, aby w jak najlepszy sposób ich poznać. Media społecznościowe są jednym z najlepszych źródeł informacji na temat grupy docelowej.