Facebooku już dawno temu przestał być miejscem jedynie kojarzącym się z rozrywką. Dzisiaj ten popularny portal społecznościowy stał się skutecznym narzędziem biznesowym i elementem wspierającym sektor e-commerce. Obecnie za sprawą facebookowego walla można nie tylko prowadzić komunikację brandu, ale również sprzedawać. Czy sklep na Facebooku się opłaca? I jak go w ogóle prowadzić? Mamy dla was kilka wskazówek na ten temat!
Pamiętajmy, że założenie sklepu internetowego na Facebooku to nie tylko akceptacja warunków handlowych, które proponuje portal ,ale również zasilenie go naszym asortymentem. Może to zrobić w sposób ręczny, po kolei dodając poszczególne produktu lub wgrać plik z feedem automatycznie. Warto na tym etapie zadbać o wysoką jakość zdjęć oraz jednolite nazewnictwo poszczególnych elementów. Kiedy już załatwiliśmy wszelkie formalności i zasililiśmy platformę produktami, możemy przejść do najważniejszego etapu, czyli po prostu zacząć sprzedawać.
Korzyści prowadzenia sklepu na Facebooku
Przede wszystkim tego typu rozwiązanie oferuje ściśle dostosowanie komunikacji social media pod kątem ecommerce. Możemy, bowiem nasze produkty na przykład oznaczać w postach, dzięki czemu skracamy ścieżkę zakupową. Ponadto sklep na Facebooku może być traktowany jako osobne narzędzie sprzedaży oraz dopełnienie naszej handlowej strony www. W przypadku prowadzenia sklepu na Facebooku nie obowiązują żadne limity. Można dodawać dokładnie tyle produktów, ile tego potrzebujemy. Ponadto możemy śledzić popularność poszczególnych elementów asortymentu . Co ważne sklep na Facebooku to po prostu kolejny kanał dystrybucji naszych produktów, który może przenieść nam zyski. Pod warunkiem, że całość jest dobrze skonfigurowana i skrupulatnie prowadzona.
Sklep internetowy na Facebooku- jakie ograniczenia?
Przede wszystkim tego typu rozwiązanie nie oferuje klasycznych funkcjonalności takich jak kody rabatowe, czy bony, które można ustawić na klasycznych platformach e-commerce. Ponadto sklep na Facebooku często jest postrzegany bardziej, jako miejsce budowania relacji międzyludzkich niż platforma zakupowa. Ponadto mimo że samo założenie sklepu facebookowego nie jest płatne, to jego prowadzenie wiąże się z pewnymi nakładami zainwestowanymi w promocję. Sklep na niepopularnym profilu, który nie prowadzi działań reklamowych będzie po prostu trudno odnaleźć potencjalnym klientom. Dlatego również w wydaniu społecznościowym, trzeba założyć pewien budżet marketingowy. Podobnie jest z własną stroną www. Jednak w tym drugim przypadku inwestujemy w stronę, na którą mamy pełną kontrolę w przypadku facebookowej platformy e-commerce pełna decyzyjność w sprawie jej przyszłości należy do właścicieli. Czy warto, więc sprzedawać na Facebooku? Na to pytanie w zależności od indywidualnych celów biznesowych każdy musi odpowiedzieć sobie sam.
Ja w swojej firmie już od kilku lat uskuteczniam fanpage na FB. Mam już tylu obserwujących, że dzięki temu mogę wydawać mniej na inne rodzaje reklamy.