Darmowa dostawa w e-commerce. Skuteczne narzędzie, czy absolutna konieczność?

Klienci lubią otrzymywać upominki. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Jednakże co zrobić, żeby nie oferować zbyt wybujałych rabatów, a jednocześnie nie zasypywać odbiorców niepotrzebnymi nikomu gadżetami? Alternatywą może być darmowa dostawa, która często stanowi efektywny haczyk marketingowy, który pozwala maksymalnie zoptymalizować konwersję przy niewielkiej utracie marży. Kiedy darmowa dostawa może być dodatkowym bonusem, a kiedy staje się absolutną koniecznością? Mamy na ten temat kilka informacji!

Cena w e-commerce jest jednym z najważniejszych aspektów skłaniających użytkowników do finalizacji transakcji. Jednakże nieustanna walka o klientów przy wykorzystaniu polityki rabatowej może okazać się dla naszej rentowności zabójcza. Dlatego warto poszukać innych alternatyw, które pozwolą zoptymalizować konwersję. Jedną z ciekawych opcji jest darmowa dostawa proponowana coraz częściej klientom sklepów online. Najbardziej klasycznym przykładem takiej inicjatywy jest oferta bezpłatnego transportu dla zakupów powyżej określonej kwoty. Taki zabieg może być  dobrym sposobem na uatrakcyjnienie oferty naszego e-sklepu, ale i skuteczną metodą zwiększenia wartości koszyka zakupowego. Darmowa dostawa może być też stosowana, jako forma czasowej promocji obowiązującej w określone dni lub stanowić bonus dotyczący wybranego asortymentu. Ważne, żeby wokół bezpłatnego transportu stworzyć atrakcyjną komunikację i strategię marketingową. Pozwoli ona zmaksymalizować zyski, które może przenieść nam  zastosowanie tego zabiegu.

Co jeśli nie darmowa dostawa?

Jeśli wykorzystaliśmy potencjał darmowej dostawy i nie jesteśmy zadowoleni z efektywności tej inicjatywy możemy sięgnąć po inne rozwiązania takie jak bony upominkowe z rabatem na kolejne zakupy, klasyczne promocje oparte na obniżce ceny lub kupowaniu wielosztuk, czy cross selling. Ten ostatni polega na oferowaniu produktów lub usług powiązanych z wybranym przez użytkowników produktów.  Skuteczność darmowej dostawy w e-commerce, czy któregoś z wyżej wymienionych zabiegów marketingowych ściśle związana jest z tym w jaki sposób dana promocja zostanie zakomunikowana oraz jakie kanały dystrybucji informacji na temat promocji wybierzemy. Ważna jest również analiza oraz strategia, która pozwoli nam na intensyfikację działań w newralgicznych okresach sprzedażowych. Jeśli nasza kampania oparta na darmowej dostawie lub innym bonusie będzie częścią większego planu marketingowego i przedmiotem gruntownej analizy, to w perspektywie z pewnością uda się zmaksymalizować konwersję.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *