Stworzenie atrakcyjnego produktu i usługi, opatrzenie witryny dobrymi zdjęciami i promocja w social mediach nie dadzą dobrych rezultatów, jeśli nie będziemy wiedzieć, jak pozycjonować stronę internetową. To podstawa, bez której nawet najlepsze pomysły bardzo szybko utonął wśród ciągle aktywnej konkurencji.
Czym jest pozycjonowanie i czy warto to robić samodzielnie?
Co znaczy pozycjonować stronę internetową? To znaczy podjąć się takiej grupy działań, która pozwoli nam na umieszczenie naszej witryny jak najwyżej w wyszukiwarce internetowej. Dzięki właściwie dobranej i skrupulatnie wdrażanej strategii, możliwe jest stosunkowo szybkie zwiększenie widoczności witryny, co bezpośrednio przełoży się na zwielokrotnioną ilość wejść do naszego serwisu. W praktyce jest to ciągłe działanie polegające na tworzeniu treści zapleczowej i tej, która wyświetla się użytkownikom, ale nie tylko.
Warto jednak wiedzieć, że jest to zajęcie pochłaniające bardzo wiele czasu. Oczywiście można to robić samodzielnie, jednakże trzeba wziąć pod uwagę, że kilka godzin dziennie przy pozycjonowaniu może bardzo negatywnie wpłynąć na rozwój pozostałych obszarów przedsiębiorstwa. Ponadto jest kilka ważnych kwestii, nad którymi warto się zastanowić przed podjęciem się samodzielnego pozycjonowania witryny.
Brak wiedzy. Jeżeli dopiero zaczynamy działań w pozycjonowaniu, będzie nam potrzebny czas na przyswojenie wielu ważnych informacji. Nie będziemy też w stanie od razu działać tak, jak profesjonaliści. Pozorne oszczędności, które pozwolą nam myśleć, że robiąc coś samodzielnie, płacimy mniej za swoją promocję. Niestety to tak nie wygląda. Oszczędzamy na wsparciu specjalistów, ale płacimy za szkolenia pieniędzmi, a czasem za to, co poświęciliśmy pozycjonowaniu. Wiedza o konkurencji to coś, co trzeba mieć. Jak jednak pozycjonować stronę internetową w taki sposób, aby mieć też wiedzę o innych firmach?
Tu również bardzo potrzebny jest czas. Warto się nad tym pochylić i zastanowić się, czy faktycznie chcemy to robić samodzielnie w przypadku, gdy zatrudnienie specjalistów da nam zdecydowanie lepsze i znacznie szybsze efekty, niż te, które pojawią się przy samodzielnym nurkowaniu w temacie.
Jakie elementy wchodzą w skład procesu pozycjonowania?
Na pozycjonowanie wpływa bardzo wiele konkretnych czynników. Otóż, aby strona internetowa wskoczyła na górę listy Google, musi być stworzona pod kątem odpowiednich słów i fraz kluczowych. Ponadto nie da się stworzyć dobrze zaopatrzonej pod tym względem witryny, jeśli nie zostanie wcześniej stworzona dogłębna analiza na podstawie danych dostępnych w Google. Istotny jest również audyt SEO, który pozwala na przeanalizowanie aktualnej zawartości zaplecza strony, co jest szczególnie istotne przy stronach, które już jakiś czas działają w Internecie, a ich właściciele chcą odświeżyć widoczność i popularność swojej witryny. Nie można zapominać również o właściwym linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym.
Każdy z elementów pozycjonowania jest bardzo istotny, a pominięcie któregoś z nich może skutkować obniżeniem pozycji na listach wyszukiwarki. W takim razie od czego zacząć pozycjonowanie?
Jakie strategie marketingowe wzmacniają moc pozycjonowania strony?
Aby skutecznie pozycjonować stronę internetową, warto połączyć strategię z content marketingiem. Jakość to coś, na czym zdecydowanie warto się dziś opierać. Dlaczego? Ponieważ konkurencja jest bardzo duża i nawet jeśli nasze treści będą świetnie nasycone słowami kluczowymi, nikt nie będzie chciał ich czytać, jeśli nie będą nieść ze sobą konkretnych, merytorycznych informacji. Aby potencjalny klient chciał do nas wrócić, musi coś za to dostać.
Wysokiej jakości content marketing to kluczowe działanie, szczególnie jeśli liczymy na stałych klientów, a nie tylko na przypadkowe zakupy tych, którzy zainteresują się czymś zupełnie przypadkiem. Budowanie długofalowych relacji z klientem, które opierają się na oferowaniu mu wartościowych, merytorycznych treści są zdecydowanie więcej warte.
Jak długo należy pozycjonować stronę internetową, aby odnieść sukces?
Pozycjonowanie strony internetowej to proces, który nie ma końca. Niestety, ale aby osiągnąć wysoką pozycję w Google i ją utrzymać, należy pozycjonować swoją stronę każdego dnia. Konkurencja nie śpi i jeśli my prześpimy, nasza strona szybko ustąpi miejsca innym, bardziej zaangażowanym przedsiębiorcom. Szacuje się, że pierwsze ruchy na stronie wynikające z pozycjonowania pojawiają się po około trzech miesiącach, jednak na pierwsze realne zyski można liczyć po około roku regularnego zajmowania się dobrym pozycjonowaniem. To kolejny argument, aby zatrudnić do tego firmę zewnętrzną, która doskonale wie, jak sobie radzić z codziennością pragnącego popularności przedsiębiorcy.