Jak usunąć negatywne opinie z Internetu

Hejt to temat o którym w ostatnich czasach mówi się bardzo dużo. Czy dotyczy on tylko osób prywatnych? Nie. W dobie internetu hejt, czy też inaczej mówiąc negatywne komentarze dotykają również firmy działające na rynku lokalnym i globalnym.

Zła opinia

Niezadowolony klient podzieli się swoją opinią z dziesięcioma osobami. Zadowolony z maksymalnie 5. Mając dostęp do internetu złe opinie nie dotrą tylko do dziesięciu osób, ale do o wiele szerszego grona. Należy więc uważać na tego typu komentarze. Żadna marka nie powinna bagatelizować tego tematu. Swój wizerunek budujemy latami. Zepsuć go można w parę sekund. Koniecznym jest monitorowanie na bieżąco treści, jakie pojawiają się odnośnie danej marki w sieci.

Monitoring sieci

Nie warto jednak samodzielnie się tym zajmować, ponieważ będziemy tracić czas, który możemy poświęcić na inne działania, związane z produktami lub usługami przez nas oferowanymi. Do tego typu zadań należy zatrudnić specjalne agencje, które na bieżąco, dzięki specjalnym narzędziom będą sprawdzać co ludzie piszą. W przypadku negatywnych opinii zawsze przeprowadzą szybką i sprawną akcję, która niekoniecznie musi być związana z usuwaniem negatywnych opinii.

Czy warto usuwać?

Zanim usuniemy jakąkolwiek opinię warto przemyśleć, czy dana osoba nie ma racji. Część takich złych komentarzy mogą wyrażać klienci zawiedzeni poziomem naszych usług, produktów. Bardzo często również pracownicy pozwalają sobie na tego typu opinie przy pomocy specjalnych serwisów. Poświęćmy chwilę na to, aby stwierdzić, czy prawda nie leży przypadkiem po drugiej stronie. Nawet, jeżeli mamy o sobie doskonałe zdanie, to zawsze można je zmienić. W takim przypadku zamiast komentarz usunąć, odpowiedzmy na niego. Reakcja związana z odpowiedzią wyważoną i merytoryczną sprawi, że…zyskamy w oczach klientów. Nie pozostawiamy sprawy samej sobie. Nie usuwamy (nie blokujemy) danych komentarzy, tylko staramy się wyjaśnić sprawę i dojść z klientem/pracownikiem do porozumienia.

Usuwanie komentarzy

Nawet przy pomocy specjalnych agencji nie będzie łatwo usunąć tego typu opinii. Dlaczego? Ponieważ administratorzy serwisów pracy, portali opiniotwórczych, for internetowych tworzą takie miejsca na ogół po to, aby wszystkim dać możliwość swobodnej wypowiedzi. Nie chodzi więc tutaj o same pozytywne opinie. Każdy użytkownik internetu ma prawo do wyrażenia swojego zdania – również tego negatywnego. Usunięcie tego rodzaju komentarzy najczęściej wymaga dowodów. Można powołać się na literę prawa (artykuł 212 kodeksu karnego lub artykuł 23 kodeksu cywilnego), jednak nie każdy będzie skłonny do szybkiego usunięcia danej opinii. W takim wypadku przydają się specjalni ludzie, którzy jednocześnie pomagają budować pozytywne opinie, np. przy pomocy marketingu szeptanego, pozycjonowania.

Negatywne komentarze bardzo często wyraża…konkurencja. Jeżeli jesteśmy świadomi tego, że ktoś próbuje obniżyć naszą pozycję na rynku poprzez odebranie nam klientów – jak najbardziej możemy prosić o usunięcie takich komentarzy administratorów stron. Z reguły na żadnym portalu samodzielnie tego nie wykonamy. Dlaczego konkurencja? Ponieważ chcąc zwiększyć swoje zyski starają się nadszarpnąć opinię innych firm. Często również pracownicy, którzy zostali zwolnieni (w ich mniemaniu niesprawiedliwie) dają upust swoim nerwom w sieci. Jeżeli mamy dowód na to, że były pracownik dopuścił się karygodnych czynów, niezgodnych z regulaminem i polityką firmy – również można wnosić o usunięcie takich krzywdzących komentarzy z danej strony.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *