Co to jest i jaki jest koszt brandingu personalnego? Posiadanie profilu na Facebooku czy na LinkedIn nikogo już nie dziwi, ponieważ większość osób je posiada, jednak w jakim celu? Podejmowanie takich działań może być bardzo dobrym sposobem na rozwijanie swojej kariery. Prowadząc firmę również dobrze sprawdzi się pokazanie klientom, kto kryje się za logiem i nazwą firmy. Właśnie takie działania to branding personalny. Polega on na kreowaniu własnego wizerunku w sieci. Dzięki niemu możliwe jest ciągłe utrzymywanie dobrego wrażenia o sobie. Jaki jest koszt brandingu personalnego i dlaczego warto budować własną markę personalną?
Na czym polega branding personalny?
Branding personalny, są to takie działania, które polegają na budowaniu pozytywnego wizerunku w Internecie, a następnie pokazywanie go swoim odbiorcom. Niestety wciąż istnieje błędne przeświadczenie, że działania takie są jedynie dla osób popularnych w sieci, celebrytów lub polityków. Nie jest to prawda, ponieważ działania te może podejmować każdy. Na przykład student, który szuka zatrudnienia na rynku pracy, freelancer, któremu zależy na renomie, po to, by mógł pozyskać jak najwięcej nowych klientów. Jest on dla wszystkich osób, którym zależy na rozwoju własnej kariery i na wyróżnieniu się na rynku. Pozwala on zbudować swoją reputację i zostać zauważonym w danej branży.
By móc jednak budować swoją markę personalną w sieci, konieczne jest ciągłe rozwijanie swoich umiejętności oraz dbanie o samodoskonalenie. Co więcej główne elementy, które mają wpływ na budowanie własnej marki to nauka, charakter i osobowość.
Dlaczego warto zdecydować się na budowanie własnej marki personalnej?
Branding personalny ma wiele zalet i daje firmom wiele korzyści, musi on zostać jednak odpowiednio dobrze przeprowadzony, by mógł spełniać te zadania. Jednym z głównych argumentów, które opiewają za budowaniem własnej marki personalnej jest zwiększenie ilości osób, z którymi możliwa będzie współpraca. Co więcej, czasami możliwe jest także sprawienie, że klienci po dobrze przeprowadzonym personal brandingu będą się utożsamiać z osobą, która prowadzi firmę. Dzięki temu, że zaufają oni takiej osobie, będą w stanie zaufać też marce.
Dużym plusem jest też to, że podejmowanie takich działań sprawia, że osoba, która ma odpowiednio zbudowaną markę personalną może zwiększać ceny swoich usług. Zwykle bowiem klienci mimo wszystko zdecydują się na skorzystanie z nich, ponieważ ważniejsze będzie dla nich to w jaki sposób zostaną one wykonane, a mianowicie czy będzie to terminowe i rzetelne czy też nie. Kolejną korzyścią jest większa motywacja do podejmowania coraz to nowszych działań. Dzięki brandingowi możliwe jest rozwijanie swojego biznesu i też siebie jako człowieka co oczywiście jest dla każdego bardzo ważne.
Jaki jest koszt brandingu personalnego?
Koszt brandingu personalnego, będzie też zależał od tego kto będzie go przeprowadzał. Można to zrobić samemu, zajmuje to zwykle sporo czasu i nie jest też zbyt łatwe, jednak to człowiek zna się najlepiej i wie co jeszcze może w sobie poprawić. Do tego celu można też zapytać osoby z zewnątrz, które będą w stanie wypowiedzieć się i dać kilka wskazówek, osobie, która postanawia budować swój wizerunek.
Specjaliści od wizerunku, na pewno dużo lepiej się na tym znają, jednak wówczas koszt brandingu personalnego, będzie zdecydowanie wyższy. Zazwyczaj cena jest też ustalana indywidualnie więc ciężko będzie jednoznacznie określić jaki będzie koszt brandingu personalnego. Odpowiednio poprowadzony będzie przynosił bardzo dobre efekty, nie warto więc na nim oszczędzać. Praca, która wykonana zostanie dobrze, będzie również przynosiła dobre efekty i będzie miała swoją, zwykle wyższą, cenę. Oferty z bardzo niskim cenami, można spodziewać się, że będą one miały równie niską jakość wykonania.
Budowanie własnej marki personalnej, to bardzo dobry sposób na rozwijanie swojej kariery. Pozytywny wizerunek w sieci, to już połowa sukcesu. Pierwsze wrażenie robi się raz, warto jednak ciągle je utrzymywać. Wizerunek jest ważny nie tylko dla osób indywidualnych, ale też i dla całych firm.