MAC, czyli smart marketing & alternative communication

Nie da się ukryć, że upowszechnienie się Internetu i smartfonów zmieniło oblicze marketingu. Do tej pory bazował on raczej na reklamach telewizyjnych, billboardach i ulotkach. Obecnie w dużym stopniu przeniósł się do sieci, a marketingowcy musieli poszukać alternatywnych sposobów komunikacji.

Alternatywna komunikacja w zastosowaniu

Alternative communication to pojęcie, które obejmuje wszystkie nowoczesne sposoby komunikacji. Oznacza to, że to także ten sposób komunikowania się z klientem, który zadomowił się u nas już kilkanaście lat temu, jednak nadal jest alternatywny dla starszych sposobów, jak reklamy prasowe, telewizyjne, telebimy czy bannery.

Alternatywna komunikacja obejmuje wszelkie sposoby przezinternetowego porozumiewania się z klientem. To zarówno wpisy blogowe, jak i posty w social media. To także wszelkiego rodzaju infografiki i zdjęcia, newslettery, mailingi i produkty cyfrowe. To także oczywiście advergaming, czyli zamieszczanie w sieci gier będących sposobem reklamy konkretnej marki. Wirale, filmy do serwisów YouTuBe i podobnych oraz oczywiście podcasty. Wszelki narzędzia marketingowe, wykorzystywane do komunikowania się z klientem i nawiązywania więzi klient-marka, odbywające się przez Internet można rozumieć jako alternative communication.

Smart marketing, czyli wykorzystanie nowych technologii

Smart marketing to pojęcie, które odnosi się do wykorzystania nowych technologii w marketingu, a tak właściwie smartfonów. Większość osób korzysta z Internetu prywatnie właśnie przez telefon, dlatego marketing musiał się do tego przystosować i sprawić, by najbardziej interesujące reklamy pojawiały się w taki sposób, by użytkownicy smartfonów mogli je zostawić.

Nowoczesny marketing w tym wydaniu obejmuje bardzo wiele różnych sposobów komunikacji. Smart marketing to będą zarówno działania marketingowe w social media, jak i wszelkie advergamingi czy reklamy publikowane w aplikacjach internetowych. Mają one ogromną zaletę – bardzo duży zasięg i możliwość idealnego dobrania grupy odbiorców. Dzięki temu reklama trafia wyłącznie do tych, którzy mogą być nią naprawdę zainteresowani i do których trafi zawarty w niej przekaz.

Nowoczesny marketing szansą dla małych i średnich firm

Nowoczesny marketing to ogromna szansa na wybicie się dla małych i średnich firm lub lokalnych, których budżet nie pozwala na wykupienie reklam prasowych czy telewizyjnych. Tak naprawdę promocja w sieci jest o wiele tańsza. Na dodatek znacznie bardziej skuteczna, ponieważ dobre targetowanie gwarantuje, że reklama dotrze wyłącznie dla tych osób, które mogą być zainteresowane produktem, czy usługą.

Alternatywne formy komunikacji i smart marketing pozwalają na wypromowanie się nawet małych firm czy sklepików. Są one dostępne dla wszystkich branż, niezależnie do ich zakresu działania (lokalny, ogólnopolski) i sposobu funkcjonowania. To najlepszy, jeśli nie jedyny poza systemem poleceń, sposób na rozreklamowanie małego biznesu, ponieważ nie wymaga ogromnych nakładów na marketing. Wręcz przeciwnie – niewielkie kwoty wystarczą, by podpromować firmę i zadbać o pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.

Obecnie trudno wyobrazić sobie sukces firmy bez obecności w sieci. Faktycznie, Internet wkradł się do naszego codziennego życia i każdy spędza w nim bardzo wiele czasu. To idealna przestrzeń do promocji swojej marki. Warto to wykorzystać.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *