E-mail marketing – co zrobić, żeby zadziałał?

Marketing za pomocą mailingu specjaliści uważają za najbardziej skuteczny sposób prowadzenia marketingu i ma wiele zalet, zarówno dla wysyłającego jak i dla odbiorcy. Jak to jest możliwe? Można zapytać, przecież każdy z nas otrzymuje na skrzynkę dziennie kilkanaście, może nawet kilkadziesiąt propozycji, ofert, reklam. Większości z nich nie otwieramy, rzadko czytamy ich tytuły, często nas one nawet irytują. Chodzi o to, żeby robić to nie tak jak wszyscy i wyróżnić się spośród natłoku maili. Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Statystyka.

Dane statystyczne mówią, że 58% internautów traktuje sprawdzenie swojej skrzynki mailowej jako najważniejsze zadanie podczas korzystania z Internetu. 43% badanych wybiera e-mail jako najwygodniejszy sposób kontaktu z firmą/sklepem. A ponad 70% regularnie otwiera i przegląda newslettery, które zdecydowali się otrzymywać.

Jak robić to skutecznie?

  1. Niech odbiorca zdecyduje.

Żeby nasz marketing nie był zwykłym spamem, musi być przez odbiorcę chciany. To użytkownik musi wyrazić zgodę na to, żeby otrzymywać nasze wiadomości, wtedy będą one dla niego choćby neutralne, a można przyjąć, że nawet interesujące. Po pierwsze, wysyłanie wiadomości, na które ktoś wyraził zgodę jest zgodne z prawem, a po drugie – jest zdecydowanie skuteczniejsze. Po co oferować komuś coś, czego on nie chce?

  1. Analizuj bazę kontaktów.

Przejrzyj historię, dane zakupowe, dane lokalizacyjne i wiele innych. To sporo pracy, ale na pewno da efekt. Będziesz mógł bardziej dopasować treść mailingu, w zależności od tego, jakie klient ma nastawienie i potencjalne potrzeby. Stwórz kilka grup klientów i zrób kilka wzorów maili, dopasowanych do ich potrzeb.

  1. Personalizuj adres nadawcy.

Ludzie lubią kontakt personalny, a nie lubią spamu. Dlatego dużo lepszą skuteczność i współczynnik otworzenia będą miały maile wysłane z adresu osoby prywatnej, np. Magdalena Kwiatkowska, a nie od firmy. Dobrze, żeby osoba ta była faktycznie pracownikiem firmy i była z nią kojarzona. To może być właściciel, albo jakaś osoba reprezentująca firmę w mediach. Taka personalizacja pozwala zwiększyć open rate o 125%.

  1. Temat wiadomości – krótko i na temat.

Badania potwierdzają, że maile, które uzyskują najwyższy współczynnik otwarcia mają od 1 do 3 słów w temacie. Poza tym zbyt długi temat może zostać ucięty i nie wyświetlać się w całości, więc skrócenie ma podwójną korzyść. Krótkie tematy są intrygujące, chwytliwe, ale nie zawsze uda Ci się stworzyć taki jedno-dwuwyrazowy. Po prostu kombinuj tak, żeby był jak najkrótszy.

  1. Dopasowany temat.

Wszystko, co zostało napisane powyżej sprawia, że bardzo staramy się wymyślić krótki i chwytliwy temat wiadomości. Musimy teraz cofnąć się do początku i przypomnieć sobie cel kampanii. Bo co z tego, że wymyślimy świetny tytuł i odbiorca otworzy mail, skoro w treści będzie kompletnie co innego. Tytuł musi przedstawiać to, co w środku.

  1. Ciekawa treść.

Mamy to – odbiorca otworzył i czyta. Bądź świadomy, że masz kilka chwil na zainteresowanie go tematem. Dziś wszyscy podejmują decyzję bardzo szybko, zwłaszcza w Internecie. Na początku musi być konkret – ciekawa treść, jakieś pytanie, angażujące klienta, może zagadka. Jeśli złapiesz uwagę użytkownika – da Ci więcej czasu i zagłębi się w treść.

  1. Call to action.

Jak już masz uwagę klienta i jego zainteresowanie – wezwij go do działania. Zaooponuj mu wejście do Twoich social mediów, na stronę. Zastanów się, jaką akcję ma wykonać klient i przypominaj mu o tym w treści kilka razy.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *